zoohuset

Alla inlägg under april 2012

Av Josefine o Martin - 19 april 2012 17:18

Bokskogen är verkligen en mysfaktor, både för oss och våra "vårpigga" hundar. 

Vi kunde verkligen inte valt en bättre dag att åka ut i skogen 

För Vera var det första gången att åka ut och se sig omkring ibland dem stora träden och för John så var detta lika uppskattat som vanligt. Dem låg verkligen på och skulle fram och nosa på varje sten och trädbit .

Härligt tycker matte och husse .

  
  

   

Till vänster: lilla Vera har inte riktigt koll på det där med att åka bil ännu och lägger sig gärna på golvet.

Till höger: Johnny är lite mer van och sitter alltid i sätet.


Väl ute i bokskogen så blir det mycket nosande. ( Johnny går lös en liten stund då det är varken hundar eller människor och är under uppsikt hela tiden. )  


 

Väldigt uppspelt är man här  


Vera står och stoltserar på stubben.



 Efter en promenad på ca en halvtimme så är det dags för att grilla lite korv, och vi sätter oss till ro på en av bänkarna och njuter av vädret.

Hundarna får såklart också varsin munsbit.


 

Vera spejar efter godbitarna


   

Johnny hjälper till och ser till att korvarna blir i perfekt skick!!



Mmmmm. .. såå gott!!  Nån minut senare ligger denna i magen på dem 


Efter en tid i skogen är det dags att bege sig hem, och på vägen blir det ett stop vid djuraffären, och vovvarna får följa med in och shoppa hundgodis och en aktiveringboll. Det verkade vara populärt!

Vera puttade i väg bollen och Johnny käkade upp allt godis, bra sammarbete ( tyckte Johnny i alla fall ).


     

























Av Josefine o Martin - 16 april 2012 18:22

Johnny .....

Ja.. han är en vovve med väldigt många uttryck och väldigt stor personlighet...

Han är en vovve med många tankar... i sitt lilla, lilla huvud...


Här är några av dem, som jag tolkar lite på mina vis hihi  



 Han vet vad han går  :)



Som valp... väldigt glad kille....


....Johnnys tonårsrevolt börjar ta form...


 

.... och han har visat upp en bestämd attityd....



...men ibland så tänker Johnny till....

....och han visar upp sina underbara sidor med ( gör han oftast )......

...och ibland är det ju bättre att vara snällast i hela världen.....





... och vissa dagar bryr man sig visst inte alls.....   





Av Josefine o Martin - 15 april 2012 21:50

Igår åkte jag och sambon till det stora hundfältet! Underbart väder var det och alla vårkänslor kom fram, även i dem små hundarna.  

Det är första gången lilla Vera fick doppa sina små valpfötter i det stora havet, väldigt roligt är nog hennes åsikt om det hela. Blev väldigt chockad när hon gick i vattnet direkt utan att tveka, modig liten hund.

Första gången Johnny såg vatten va han ganska skakig, men det mesta av det har släppt.  




 




Är verkligen härligt när man ser hur vovvarna njuter av livet <3


 

    Full rulle va det här ja!!   


         

Det plaskas ordentligt i vattnet !


 


Liten Ö mitt i allt


allt


Måste ju undersökas om vatten luktar... hmmm


   

Johnny badkrukan...

Tycker nästan bättre om att klättra än att va i vatten   


Lilla Vera poserar     

      Verkligen en helt perfekt vårdag på stranden <3. Snacka om att vovvarna sov gott efter denna dagen.



















Av Josefine o Martin - 10 april 2012 20:51

Japp som sagt, vi är en familj där det har ingått och ingår många diverse djur.

Min kära mor har ett par ljuvliga donnor vid namn Ronja och Vanja.

Ronja är verkligen en riktig rövardotter, hon gör lite vad som passar henne själv, och är inte riktigt så glad för resten av allmänheten  . Men dem som kommer henne nära, kommer aldrig att bli av med henne "hehe" .. Hennes bästa kompis är min lille Johnny. 

Ronja är en korsning mellen Rottweiler och Dobermann.

   

Ronja

Den andra vovven är Vanja och hon är en äldre dam. 

Vanja har tyvärr en hudsjukdom som har föråldrat henne något 

Hon är dock pigg och hur glad som helst endå, en väldigt lycklig vovve får man väl kalla det  

Hon är en korsning mellan labrador, schäfer och pitbull, och för dem som har fördommar om sådana korsningar skulle ta en kväll och gosa med henne  

Vanja är en hund som älskar människor och närhet.


Vanja

Sen har vi syster ysters kära lilla muskelknutte Santos  

Han är en Engelsk staffordshire bullterrier.

Lille Santos ser ungeför ut som en sådan där  kanonkula som man skjuter ut på cirkus 

Han är energi som fem hundar tillsammans och är en riktigt kelgris.

     Han blir så exalterad och överspeedad när man kommer och hälsar på, men jag tror att det är för att han har så extremt mycket kärlek att ge och han vill göra det på en och samma gång  

   

Santos


Den godingen som får avsluta detta inlägget för idag är den älste, hela fjorton år gamla Fia som bor hos min pappa och bror.

Hon har varit med så länge jag kan minnas. Jag var bara åtta år gammal när hon kom in i mitt liv och hon har verkligen varit den hund som jag har lärt mig av. 

Fia va den hund jag började träna med på Malmö hundungdom, och utöver det så har vi lärt oss massor. Det har verkligen varit blod svett och tårar  med fiffi. 

Hon var den värsta tänkbara rymmaren och såg hon något som va intressantare så var det inte så kul att lyssna på oss. 

Fia är en Labradorkorsning.

Åren har dock gjort så att hon har lugnat ner sig en hel del  


Fia   



Av Josefine o Martin - 4 april 2012 10:44

Nu har jag varit ute på promenad med vovvarna, och sätter mig ner framför dumburken en stund och lyssnar på lite musik. Verkar vara uppskattat av fler än mig!! Lilla Vera får fart på sina "små" tassar och börjar hoppa runt som en tok i soffan! VÄLDIGT roligt tycker hon  .



   
Hon är lite av den typen som inte ser sig för, och då kan det hända små olyckor  . Det är något genetiskt har jag förstått när det gäller bullterriers...

Så efter detta så får hon numera kallas klumpen!  


 
 
 
 
    Hmmm.....  

Av Josefine o Martin - 3 april 2012 12:15

Dem två som ska skriva lite här är jag (Josefine) och Martin min kära sambo. Vi bor i stan och har tre små underbara djur. Under hela mitt har jag haft djur omkring mig och det är något jag inte kan leva utan. Jag ser det knappt som djur utan det är ju som en liten familj. Förutom att vi kommer skriva om våra egna djur här hemma så kommer även hela familjens djur hoppa in i bilden i mellanåt.   Här tänkte jag först skriva lite om dem djuren som bor under samma tak som oss.

Johnny.. kallas även john, jonne, boy o.s.v (kärt barn har många namn)   är en liten vovve som nyligen firade sin tvåårsdag. Han är en svart och vit, glad liten blandras mellan raserna labrador och cocker spaniel. Jag har haft Johnny sen han va 3 månader gammal. Johnny är lite av den tillbakadragna typen, smått resarverad när det kommer till möte av nya människor och djur. Men han är den gladaste och snällaste hunden jag har träffat.              

Vera.. Är nytillskottet i denna familj  . Hon är en liten bullterrierflicka på snart 4 månader, och en väldigt tuff sådan!! Hon vill göra allt som hon inte får, precis som en valp ska i hennes ålder, fast lite tuffare. Vera är vit, med svarta öron, jag tycker hon har ett ganska hajliknande utseende, och humör för den delen också.  Men söt är hon!! Väldigt söt  .                                                                                                                          


Izzy.. sist och faktiskt minst! Lille Izzy är våran röda katt, som älskar att göra oväsende mitt i natten när alla andra ska sova. Han är den katten som nog har störst självförtroende i hela världen ( enligt han själv då ), samt att han är en riktig liten kelgris. Är en grymt rolig katt som brukar leka med Johnny väldigt mycket           

Ovan : Johnny

Mitten: Vera

Nederst: Izzy  









Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Martin och Josefine 23 år gamla. Vardagen,tankar händelser och såklart djuren

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sätt ett litet (tass)avtryck här


Ovido - Quiz & Flashcards