zoohuset

Direktlänk till inlägg 7 november 2012

Fler bullisar och tävlingsdax!! :D

Av Josefine o Martin - 7 november 2012 15:02

Sambon är på jobbet, och lilla jag bestämmer mig för att ta ut vovvarna på en trevlig höstpromenad. 

I mina tankar föreställer jag mig hur mysigt det kommer bli....tills jag kommer ut!

Båda hundarna far åt varsitt håll!! Jag åker med som en vante!! Säger till Vera vilding på skarpen, men på henne är det inget som biter. Det blir verkligen blod, svett och (vind)tårar.....

....KÄMPAR!! ..PUSTAR !!..OCH STONKAR!! för att få dem till att lyssna ...idag är ingen bra dag.  


Vi kommer fram till hundrastplatsen, men får vänta en stund på vår tur. 

Slutligen får jag släppa loss dem små rackarna. PUUH!! säger jag bara.  


Sen händer något väldigt roligt :D. Där står nämligen en tjej utanför och frågar om hon får släppa in sin hund, och gissa vad det är för hund ?! Jo, en liten miniatyrbullterrierflicka på 15 månader :D 



   

miniatyrbullterriern Maja(vänster) Vera och Maja(höger)


Vera och Maja som den andra bullen hette sprang runt och busade en liten stund. 

Låter kanske fånigt att göra en sån big deal av det, men Vera har inte lekt med nån annan bullterrier innan så det va roligt att se   


Efter det så sprang Johnny och Vera runt och busade med bollar och pinnar :D


   

Johnny och verar busar

Blev en bra promenix till slut i alla fall "hihi"   




Det som får avsluta detta inlägget är att jag har skickat in en bild till Agrias hösttävling, så va med och rösta på oss så kanske vi kommer med i finalen :)


 

Tävlingsbilden   


http://www.agria.se/tavling/hostmys/hem#gly-date;1;NOTE-8ZTGQG-0   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine o Martin - 21 april 2013 21:45

För ca en vecka sedan va det ju hundens dag :-) Då var vi på arkens zoo och där bjöds det på tipsrunda, fotografering och annat smått och gott :-) . Trevlig stämmning och många vovvsingar :-D. Såklart så blev Johnny fotograferad och resultatet bl...

Av Josefine o Martin - 21 april 2013 19:35

Här kan man se veras mamma och pappa :-). Veras pappa är till höger ( donny ) och veras mamma är till vänster ( aslaug ). Vera har nog fått sin färg efter som sin mormor som också är helt vit....

Av Josefine o Martin - 9 december 2012 22:18

Idag den 9 december så blir lilla Vera hela 1 år gammal :-). Hon firade de med tårta tuggben och en leksak :-D. HIPPHIPP HURRAAA!!! :-)...

Av Josefine o Martin - 22 november 2012 04:33


    "Hahaha" Kul kille.    

Av Josefine o Martin - 22 november 2012 03:37

Ja, vad ska man säga.  Shiiit vad detta året har gått fort, vad hände liksom... Det har hänt väldigt mycket och man är en aning virrig just nu tycker jag.. Men nu när vi går mot mörkare tider så kan man åtminstonde lysa upp vardagen med en mass...

Presentation


Martin och Josefine 23 år gamla. Vardagen,tankar händelser och såklart djuren

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sätt ett litet (tass)avtryck här


Ovido - Quiz & Flashcards