zoohuset

Direktlänk till inlägg 5 november 2012

Alla dessa namn!!

Av Josefine o Martin - 5 november 2012 23:27

Alla dessa namn!!


Dem flesta tamdjur har ju sitt eget namn, och med tiden så kommer det många smeknamn. Oftast så får dem sina smeknamn precis som oss människor, efter sina riktiga namn.


När jag fick Johnny så hette han i från början Zappe, inget namn som jag direkt blev förtjust i. 

Inget illa ment, men smaken är som baken.

Vi har för det mesta haft "människonamn" på våra hundar och dem kommande är inga undantag :).

 

Min mamma hade som förslag att vi skulle döpa honom efter våran favoritskådespelare, och så blev det ;)

Så Johnnys fullständiga namn är Johnny Depp. ( Fnissar alltid för mig själv när vetrinären eller

försäkringsbolaget säger hans namn så överdrivet professionellt som dem brukar. )



 

Skådisen Johnny Depp.   

 

Johnnys smeknamn har han fått mest baserat på sitt riktiga namn. han kallas b.la för:

John ( mestadels ) 

Johnnyboy ( ofta )

Lillejohn ( ofta )

Jonne ( kallade min morfar honom alltid för )

Lilleman och Junior ( min pappa kallar honom för det )

Sen kallar jag också honom för "mitt lilla hjärta" ( för det är han ju "hihi" ) 


      

Vår lille john <3

 

 

 Vera hette i från början Bayila, och jag antar att det står kvar som uppfödarens namn på henne.

Vi döpte om henne till Vera som sagt. Hon har dock inte fått sitt namn efter något speciellt, utan för att det är ett fint namn :).

 Även denna jycken har fått ett antal smeknamn, hennes smeknamn baseras mest på hennes personlighet och hennes utseende ;).  Här har jag gjort ett litet kollage med likheterna på hennes smeknman. 

       

Vera kallas ibland för Vera Wang, efter den kinesisk/amerikanska modedesignern. Dels

för sina vackra sneda ögon, och vem vill inte bli kallad efter en modeguru.

 

    

The great white kallas hon också för lite skämtsamt, för att hon ibland nästan ser ut som en vithaj när hon leker och dels för att hon är vit :).

 


    

"Haha" ja, vi kallar denna donnan för ägget ganska ofta, och det kan man ganska snabbt räkna ut varför. För när Vera blir glad så stryks hennes öron bakåt och då ser hennes huvud ut som ett litet ägg.

 


 

Projektilen eller white bullet säger jag då och då när vi pratar om henne. För att hon är som ett litet skott skjuten ur en pickadolla :)

 

 

 

För all del får jag inte glömma vår lille Katt !! 

Han är ju som tidigare sagt en hittekatt, och blev döpt till Izzy av mig. 

Martin berättade att det fanns en bandmedlem i bandet Guns N Roses som heter Izzy Stradlin.  Det tyckte jag var ett roligt sammanträffade då både jag och Martin gillar bandet Guns N Roses. Så vår katts fullständiga namn blev slutligen just Izzy Stradlin


     

Izzy Stradlin.

 

Lille Izzy kallas faktiskt mest för just Izzy eller för cat. 

Vet inte riktigt varför vi kallar honom för cat (med lite engelskt uttal ), tror att det var för att Martin sa det lite skämtsamt och sen har det bara blivit så :) 


    

Vår lille mys-katt Izzy.

 

 

 

 

(Obs!!  miniatyrbilderna i fotokollaget och kändisbilderna är tagna från google)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine o Martin - 21 april 2013 21:45

För ca en vecka sedan va det ju hundens dag :-) Då var vi på arkens zoo och där bjöds det på tipsrunda, fotografering och annat smått och gott :-) . Trevlig stämmning och många vovvsingar :-D. Såklart så blev Johnny fotograferad och resultatet bl...

Av Josefine o Martin - 21 april 2013 19:35

Här kan man se veras mamma och pappa :-). Veras pappa är till höger ( donny ) och veras mamma är till vänster ( aslaug ). Vera har nog fått sin färg efter som sin mormor som också är helt vit....

Av Josefine o Martin - 9 december 2012 22:18

Idag den 9 december så blir lilla Vera hela 1 år gammal :-). Hon firade de med tårta tuggben och en leksak :-D. HIPPHIPP HURRAAA!!! :-)...

Av Josefine o Martin - 22 november 2012 04:33


    "Hahaha" Kul kille.    

Av Josefine o Martin - 22 november 2012 03:37

Ja, vad ska man säga.  Shiiit vad detta året har gått fort, vad hände liksom... Det har hänt väldigt mycket och man är en aning virrig just nu tycker jag.. Men nu när vi går mot mörkare tider så kan man åtminstonde lysa upp vardagen med en mass...

Presentation


Martin och Josefine 23 år gamla. Vardagen,tankar händelser och såklart djuren

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sätt ett litet (tass)avtryck här


Ovido - Quiz & Flashcards